Компресор автокондиціонера. Конструкція та основні несправності
Автомобільна кліматична система являє собою складний гідромеханічний комплекс, а його рушійною силою є компресор кондиціонера. Ціна його зазвичай найвища за будь-який елемент системи. Тому саме він потребує ретельного догляду та вчасного обслуговування.
Види та конструкція компресорів кондиціонера
Базова функція компресора очевидна — підтримувати циркуляцію фреону та забезпечувати тиск в обох контурах системи, контурах високого та низького тиску. Привід компресора зазвичай здійснюється від колінчастого вала двигуна через шківи, муфту та ремінь допоміжного обладнання.
Для того, щоб крутний момент від колінвала не передавався на компресор постійно під час запуску двигуна, до схеми приводу включено електромагнітну муфту. Вона спрацьовує (блокується) тільки тоді, коли кондиціонер увімкнено з салону. Решту часу шків муфти обертається в холосту.

Наразі використовується декілька типів компресора автокондиціонера залежно від моделі автомобіля та року випуску. Вони відрізняються за принципом нагнітання робочої рідини в систему:
- аксіально-поршневі;
- поршневі, використовуються значно рідше;
- декілька типів роторних компресорів;
- спіральні;
- компресори аксіально-поршневого типу з рухомою регульованою шайбою.
Незалежно від типу конструкції, агрегат працює у суворих умовах. Це і високий тиск, і висока робоча температура, і високий рівень навантаження на рухомі елементи. Зважаючи на це, водієві потрібно уважно прислухатись до роботи компресора та не нехтувати його оглядом та обслуговуванням.
Основні несправності компресора, симптоми та ознаки
Найпоширеніша причина швидкого зношення або виходу з ладу компресорного агрегата полягає у втраті оливи через протікання, або зношення компресорного мастила. Варто пам’ятати, що компресор має автономну систему змащення з досить обмеженим об’ємом. Тому навіть незначна втрата рідини може призвести до виходу з ладу.

Часто витік холодагенту відбувається синхронно з витоком оливи, а найчастіше це трапляється у наступних місцях:
- пошкоджені шланги;
- з’єднання шлангів та штуцерів;
- зношені ущільнювачі та прокладки;
- сальники вала компресора;
- випарник або конденсатор кондиціонера.
Виявити місця витоку можна візуально за умови ретельного обстеження всієї системи. Крім того, є певні симптоми, які свідчать про несправність або зношення агрегата.
- Металічний шум, стукіт під час увімкнення кондиціонера. Іноді це може бути спричинено повітряними пробками у системі, а характерне гудіння говорить про зношення підшипників вала компресора.
- Компресор не створює достатній тиск — зношені або пошкоджені поршні або циліндри. Тиск перевіряється спеціальним манометром або на стенді.
- Компресор не вмикається. У цьому випадку не працює привідна муфта, або натяг ременя приводу не відповідає номінальному.
- Проблеми з датчиками або електричною проводкою.
При виявленні будь-якого з цих симптомів варто провести повну діагностику агрегата, або купити новий компресор в оригіналі, або від сторонніх виробників для вторинного ринку автозапчастин.

Пишу на різноманітні теми – від новин і технологій до здоров’я, подорожей та лайфхаків. Завжди прагну знаходити цікаву та корисну інформацію, щоб ділитися нею з вами. Сподіваюся, що мої матеріали допоможуть вам дізнатися щось нове та корисне!